Werk

Videoserie ‘Leef met je Hart’

Door mijn vrienden van Red Pepper Media ben ik gevraagd om voor hun klant UMC Utrecht een videoconcept te ontwikkelen. Het UMC Utrecht heeft unieke levensloopzorg voor patiënten met een aangeboren hartafwijking, die loopt vanaf de 13 weken echo, tot aan het plaatsen van een kunsthart op volwassen leeftijd en alles ertussen. Die gebundelde kracht op een passende manier overbrengen aan de buitenwereld, dat was de uitdaging. Het gehele traject van idee, concepting, pitch, tot het uitwerken van alle scripts heb ik voor ze uitgevoerd. Daarna heeft Red Pepper Media het stokje weer overgenomen en alle opnames gedraaid en de uiteindelijke edits gemaakt.

Met ‘Leef met je Hart’ heb ik de mensen achter iedere afdeling in de levensloopzorg een gezicht willen geven. Wat maakt hun werk zo bijzonder? Wat betekent het voor hun patiënt? Geen medische termen, geen corporate praatje, maar een menselijk gezicht.

Om in een korte film tot de essentie te komen heb ik met alle 15 betrokken professionals een diepte-interview gehouden, om echt te snappen wat hun werk inhoudt. Meerdere malen zaten zowel de arts als ik met tranen in de ogen en een brok in de keel. Het is bijzonder, complex, emotioneel, zwaar, maar ook dankbaar werk.

Op https://tijdlijn.umcutrecht.nl/ staan alle films op één tijdlijn weergegeven, het bewijs dat je met een aangeboren hartafwijking bij het UMC Utrecht aan het juiste adres bent.

Hieronder twee van de mooie mensen die ik heb mogen spreken. Een oude rot in het vak, een specialist in hart en nieren, maar bovenal ook een warm mens, Gregor. En als tweede Bram, een gepassioneerde en getalenteerde kinderhartchirurg.

De tijd van je leven

Door ABN AMRO werd ik gevraagd om te bedenken hoe ze de doelgroep ‘senioren’ meer bij de bank kunnen betrekken. Een belangrijke doelgroep, want deze 65-plussers zijn vaak vermogend en hebben kinderen die meestal nog niet bij de bank bankieren.

De oude online omgeving was ingericht op klanten die, hoe ik het omschreef, nog nèt niet waren opgegeven. En dat is niet hoe de gemiddelde senior in het leven staat!

Na uitgebreid klantonderzoek bleek dit bevestigd: de meeste senioren zien de tijd na hun pensionering echt als ‘de tijd van je leven’. En zo is het domein ook gaan heten. Alle content is vernieuwd met een frissere tone of voice, nieuwe fotografie, een nieuwe thematische indeling. Ter promotie maakte ik een owned campagne met 4 levenslustige senioren, die volop genieten van het leven. Hier mijn favoriet, Winnifred, 76 jaar, maar nog gewoon wekelijks naar de kroeg.

FedEx instructievideo

In opdracht van én samen met 5gradenoost ontwikkelde ik een video-concept ter vervanging van de fysieke rondleidingen in distributiecentra. Als klanten zien hoe de pakketjes worden vervoerd en gesorteerd, snappen ze ook direct waarom goed verpakken en inpakken zo belangrijk is. Verkeerd verpakken/inpakken leidt tot onnodige toeslagen op facturen, de grootste bron van klachten. Tijdens corona verdween die mogelijkheid en was men op zoek naar een snelle oplossing.

Na interviews met een aantal medewerkers bleek een simpele instructievideo de beste oplossing. Na de uitwerking van het storyboard, script en de voice-over hebben mijn collega’s van 5gradenoost de film afgemaakt. Let ook vooral op de mooie drone-shots rondom Utrecht.

Second Opinion

ABN AMRO was op zoek naar een laagdrempelige manier om met hun Preferred Banking klanten in contact te komen. Het is niet vanzelfsprekend voor klanten om de bank te bellen als er financiële vraagstukken spelen. Ze denken dat het geld kost, veel voorbereiding en weten niet meer waar de bank eigenlijk mee kan helpen. Aan de andere kant staan deskundige adviseurs klaar die gratis en voor niets mee kunnen denken, no strings attached.

Zo bedacht ik het concept ‘Second Opinion’. Gericht op de hoogopgeleide professional, die zijn eigen ‘opinion’ over zijn financiën wel heeft, maar het toch wel fijn zou vinden als een expert vertelt of het goed zit. Gewoon iemand die even snel kan sparren over jouw situatie, direct a la minute via beeldbankieren, of door iets in te plannen. Uiteraard ook beschikbaar voor vermogende klanten van de andere grootbanken die een ‘Second Opinion’ willen.

Kaan’s Streamstore

Bij ABN AMRO het initiatief genomen om het eens compleet anders te doen. Te kijken hoe we een groter publiek met onze zakelijke films konden bereiken. Hoe maak je aan zakelijk Nederland duidelijk wat een sectorbank is?

Door te laten zien dat je de uitdagingen in de sector snapt en door content te maken die mensen echt raakt en die mensen graag willen delen met elkaar. De allereerste livestream-store ter wereld. Een enorm viraal succes en prijswinnend concept.

Ontwikkeld in samenwerking met Buutvrij for life, This Page en Big Shots.

 

Winst op alle fronten

Bij ABN AMRO betrokken bij de ontwikkeling van de campagne (ATL) over duurzaamheid, in samenwerking met N=5. Hoe maak je duurzaamheid iets dat aanslaat bij ondernemers? Dat werd ‘winst op alle fronten’. Tv, radio, online, een 360graden campagne.

Binnen het team hoofdverantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitwerking van de propositie: wat bieden we ondernemers nou precies? Wat hebben we in huis en hoe zetten we dat in? En hoe zorgen we dat er een duidelijke landingspagina is met dito proces en meetbare funnel?

5gradenoost

Voor 5gradenoost, een videoproductiebedrijf, ging ik aan de slag om mee te denken over de ambities voor de komende jaren en wat daarvoor nodig is. Dat begon bij het scherp maken van ‘de pitch’. Wat vertel je over jezelf aan je klanten?

En hoe ziet je ideale manier van werken eruit? Dit leidde tot een nieuwe manier van werken, vertaald in een heldere customer journey met vaste contactmomenten voor de klant. En alle middelen die daarvoor nodig zijn.

20200409_133330.jpg

Koffie?